ShArInG.tO.yOu

ahlan wasahlan....

Friday, December 14, 2012

MENUNGGU KEPULANGAN SUAMI TERSAYANG..

Benarlah kata orang..penantian itu suatu penyiksaan.. haisshh.. sabar je lah.. hari ni suami tersayang nak balik kampung..yeaay..dapat lepas rindu..hehe.. aku menanti dengan penuh sabar... Bilik dah siap-siap kemas..cantik dah bilik ni..hehe.. aku alih sana sini perabot..kononnya nak bagi nampak lain sikit la kan.. maklumlah.. nak bagi suami rasa selesa.. Rindu dalam hati ni usah dikira.. terlalu rindu..huhu.. begini lah aku.. duduk berjauhan dengan suami.. aku di kampung perak bersama baby..suamiku pula di melaka meneruskan pengajiannya di utem.. jarak memisahkan kami..jauh..huhuhu.. 5jam perjalanan.. dan kerana itu setiap hari aku merindukan suamiku.. bila saja suamiku memberi tahu mahu pulang saat itu hati melonjak gembira!! Aku dah siapkan apa yang patut..cuma..erm..tak sempat lagi nak buat durian crepe untuk suami..hehe..tak apa..esok ada.. =)Suamiku bertolak dari melaka jam 8.40pagi.. dan singgah di sah alam dulu.. sebab dia nak beli penimbang TANITA(body scanner)kat kilang di shah alam.. mesti ramai yang tak tahu body scanner tu ape kan?? actually body scanner ni boleh timbang orang sekali dapat tahu peratusan lemak dalam badan,peratusan air,berat otot,berat tulang,viseral fat,umur metabolisme,kadar BMR,dan keadaan fizikal.. haa..menrik kan?? so,sape-sape yang naik atas timbang ni akan tau la berapa lemak dalam badan yang dah diternak,berapa banyak minum air,berapa dah umur dalaman korg,macam orang dah tua ke atau orang muda,dan paling best boleh tahu korang punya lemak dalaman..lemak yang kat organ cm jantung,salur darah,, yang ni memang sangat penting untuk korang tau..sebabnya lemak organ ni sangat3 lah bahayanya.. lemak ni lah punca kepada penyakit seperti sakit jantung,kencing manis,darah tinggi dan sebagainya.. so memang kena ambil tahu suapaya korang senang nak jaga.. =) so..sapa-sapa nak scan badan boleh contact aku ye.. hehe..berbalik kepada cerita suamiku tadi.. dia singgah shah alam nak beli penimbang dulu.. untuk memudahkan kami bekerja dan bantu lebih ramai orang untuk sihat.. lepas tu dari shah alam sepatutnya suamiku akan terus balik kampung.. tapi.. tadi suami aku cakap dia nak ke subang terlebih dahulu..nak jumpa emak dia yang sedang bercuti dirumah sepupu suamiku.. ok..aku kata tak apalah kan..nak jumpa mak dia pun..bukan awek lain..hehe.. lepas ke subang barulah suamiku akan meneruskan perjalanan ke perak.. tapi tiba2 handphone aku berbunyi pukul7.45pm lebih kurang.. suami ku bagi tahu dia terlepas bas.. so.. tak dapatlah dia balik malam ni.. waaaaaaaa... sedihnya... aku punya hati rasa macam kecewa..huhuhu.. dah lah kita tengah rindu... tetiba tak jadi balik malam ni..aku macam nak marah pn ada.. huuhu..apa boleh buat..perancangan Allah itu adalah yang terbaik.. aku pasrah..huhu.. suamiku tidur rmah kawan dia dulu..esoknya baru dia balik.. abang...rindunya lah ayang pada abang..hhuhu... annur ni lagi rindu abi dia.. anak aku ni macam paham je..dari siang tadi aku duk sebut-sebut kat dia.."abi nak balik hari ni sayang..nanti boleh sayang main dengan abi.." seolah-olah mengerti..dia tak nak tidur langsng dari petang tadi sampailah nak dekat pukul10..huhu.. anak ummi tunggu abi ye.. kesian annur.. inilah pengorbanan namanya sayang.. moga suatu hari nanti kita akan kembali hidup dalam satu rumah..bersama-sama menempuh onak duri..susah senang..kita lalui bersama.. insyaAllah sayang.. ummi pun rindukan abi..huhu.. balik cepat ye abi..ummi dan annur rinduuuu sangat pada abi.. Moga Allah panjangkan umur kami dan izinkan kami bertemu esok.. amen..insyaAllah..

No comments:

Post a Comment