ShArInG.tO.yOu

ahlan wasahlan....

Monday, November 26, 2012

My 1st ZERO TO HERO with My Huby n My Baby

Ini kisah pasal event yg aku dan suami serta anak aku pegi.. Event ni nama dy Zero to Hero.. Event herbalife punye.. Seriusss best sgt3… Nak tau tak.. before ni, aku punye sponsor Nursyahirah Ibrahim pernah ajak aku untuk pegi Zero to Hero kat Port Dickson..masa tu time mula2 aku join bisnes Herbalife ni.. Erm.. serius aku sgt2 la tak positive..huhuhu.. mase tu aku mmg xde duit.. tiket event rm260.. seriuss..memang aku tak mampu..terkejut aku,event Herbalife kne bayar cam tu,,huk!! Tak pernah seumur hidup aku pegi event kena bayar beratus2..huk! Bincang punye bincang dengan suami,aku buat kputusan tak pergi,kebetulan mase tu kami balik kampung.. ada hal..so,memang tak dapat nak pergi la.. Tapi yang best nya,my sponsor tak pernah give up.. next zero to hero.. dia ajak aku lagi.. wahh..mase ni bulan julai 2012 ,,aku masa ni memang tengah sarat mengandung.. event kali ni di Gambang.. mase ni aku dan suami punye kesedaran dah tinggi sikit tentang event ni,cuma duit still tak berapa nak ada la…huk! (masalah yang kebanyakan org hadapi) My sponsor offer nak belikan tiket dulu..nanti bayar kemudian.. aku dan suami bincang lagi.. dan buat keputusan untuk pergi.. Tapi suami aku je pergi sorang sebab aku memang serius dah sarat.. takut terberanak lak kat sana,kan..Ok.. so.. Next zero to hero.. my sponsor ajak lagi… kali ni aku dan suami terus kata yess!! Tempat kat Bukit Gambang.. Tiket awal rm260.Dua org rm260x2.. rm520..wooww!! banyak tu..mane nak korek duitt!!huhuhu~ tp kami dah kata yes dulu..so,my sponsor belikan tiket dulu..suami kata tak apa..duit boleh dicari.. tak pergi event serius rugi..TAmbah2 lah aku dah dengar suami aku punya pengalaman last zero to hero,katanya memang sangat2 best..so..kali ni memang tak kanlah aku nak lepaskan peluang lak kn?! Ho ho ho~ Lagipun event Herbalife ni best..sambil g event sambil bercuti.. kali ni aku pun dah ada baby..so.. really excited nak pergi event!! Nak belajar semua benda yg boleh..nak buat herbalife sungguh2!! Nak ikut jejak langkah org2 yg dah pun berjaya.. !! Yess.. !! So..inilah kisah aku dan My 1st Zero To Hero.. Zero To Hero kali ni kami ajak sorang rakan kami. SARAH.. my very best fren mase kat uitm dulu… dari sem1- sem5 duk satu bilik.. mmg best la kan.. Manelah tau after pegi event sarah pn leh berjaya buat bisnes herbalife kn?? Rezeki kan Allah yg bagi.. =) Ape salahnye berjaya same2 dgn org lain..kn? Kebetulan sarah org PEKAN,PAHANG.. Aku pn bincang dengan suami utk bertolak awalda n tido kat rumah sarah.. lagipun memang aku tak pernah ke sana..so..alang2 menyeluk pekasam la kan.. he he he… Perjalanan aku,suami dan our bby annur rumaisha bermula disini… =) KHAMIS: Kami bertolak dari Teluk intan ke kuala lumpur jam 9pagi menaiki kenderaan kebanggaan kami yg sgt besar.. Bas Transnational~~ Ho Ho Ho~~ kenderaan yg dah banyak berbakti kepada kami.. PErjalanan yg special kali ni kerana aku rase sgt teruja nk g event zero to hero..dan yg buat aku rase bahagia bile aku sntiase bersama suami dan baby annur,, sweet sgt rasenye,, haha..(xtau la korang rase sweet ke x kn..aku rase sweet je~ ^_^) Kul 12 tengahari smpai UTC(name lamenye pudu raya) sampai2 terus g tkar pampers annur..huhuhu.. annur sakit perut..asyik “melabur je”.. dr smalam lagi..huhu.. bas ke kuantan kul2.30pm.. lambat lagi tu..so,kami g mkn dulu kt food court.. after makan kami ke surau..siap2 jamak qasar solat dulu.. 2.30pm naik bas ke kuantan.. perjalanan xterasa jauh bile ade suami dan anak tercinta disisi tau… aku hapy je.. dalam kepala mcm2 dah aku pkir.. mcm ne keadaan kt sane,mcm ne la rupe event zero to hero yg suami aku ckp best ni,mcm ne la kt umah sarah nanti,mcm ne la rupe sarah(woha! Lame xjumpe kn..)sampai sahaja di bustand kuantan,sarah ambik kami naik kereta.. g makan2 n jalan2 dulu..pastu balik..sbb kesian kt bby annur,,dy dah letih aku tengok.. maklumlah…seharian perjalanan..klu aku yg dh besar nip n rase letih dan lenguh2..aptah lagi anak aku yg baru berusia 3bulan..huhuhu.. waahhh…annur..3bulan?? 3bulan dh g travel ngn ummi n abi?? 3bulan dh g event herbalife?? Luarrr biasa!! Hehehee.. baru aku sedar..hahaha~ kt umah sarah memng best.. JUMAAT: aktiviti kami di rumah sarah bermula..haha.. macam rusa masuk kampung kata peribahasa..macam org Bandar yang tak pernah datang kampung..itulah gambaran yang paling tepat nak bagitahu korang betapa batak nye kami kt kampung sarah..huhuhu.. ape tak nye..pagi tu lepas je sarapan pagi.. kitorang ikut sarah,mak dy,paklong n adik sarah g ke sangkar ikan..tempat diorg bela ikan kt sg Pahang.. waaaahhh..mmg teruja la kami kan.. huhuhu.. siap dapat udang galah lagi tu.. yg best nye aku n suami aku mmg seronok giler dapat naik bot..hahaha.. laju~~ pegi sangkar org sebelah,ambik ikan patin..hehehe.. aku dh terliur dah..blom lagi masak..baru tengok ikan patin hidup2 kn..adehh!! memang terbaikk lah!! Mak cho(mak sarah) masak memang sedap sangat2… kami makan sepuas2 nya…hahhaha… lepas dh tersa begitu kenyang menyesal pn ada sebab makan tak ingat dunia…hohoho.. apa lagi… aku terus bancuh tea mix… suami aku pun yang dah risau dengan perutnya terus minum tea mix banyak2 untuk detox apa yang kami dah makan…hehehe.. syukur ada herbalife!! =) Malam nya… jeng jeng jeng… kami family sarah bawak kami pergi main bowling… wuuuu…aku tak tahu main bowling kot.. macam mana ye??? Hahahha…. Tapi untuk malam tu kali kedua aku cuba main bowling..memang tak reti..tapi suami aku yang ala-ala terer tu ajar la aku macam mana nak baling kan.. hahahha.. aku baling je.. dengan bangganya bola asyik meleret ke longkang..kih kih kih~~ =) malu kot… haishhh~~ lantak lah..aku jelling orang sebelah pun lebih kurang aku gak..so..lupakanlah perasaan malu tu..hehehe..main je la.. suami aku?? Ala… boleh la.. terer?? Bolehlah~~ =_=
ada gaya la suami aku main kan..hehehe.. Ok..lepas main bowling pulak.. kami dibawa bersiar siar di tepi sungai Pahang..aku pun tak pasti apa nama tempat tu..tapi memang cantik.. hebat tak?? Pukul 12 malam bawak baby bersiar siar.. huhuhu.. (jangan tiru apa yang kitorang buat ni tau untk ibu2 dan bapa2 diluar sana..huk!) lepas dah puas berjalan kami pun pulang ke rumah..haa..barulah kelam kabut kemas baju untuk esok.. !! ZERO TO HERO… ooowh.. tak sabar nya… wweee~~
ini gambar kami ketika bersiar-siar di bandar kuantan.. ^_^ SABTU: 7pagi.. dah get ready nak bertolak ke GAMBANG… my friend SARAH yg akan drive dan bawa kami ke sana.. masa dalam kereta… ya Allah… lajunya kawan aku sorang ni bawak kereta……….!!!!!!!!!!! Huk!! Cuakk aku di buatnya… tapi Nampak lah yang sarah ni memang cekap memandu… terbaikkk..!!!! dalam cuak2 tu aku boleh layan tido lagi dengan anak aku si annur tembam tu,, ha ha ha… apa boleh buattt~~ (kata ibu dame ^_^ mungkin korang tak kenal~ tapi ramai herbalifer yang kenal..weeee~) Sampai di gambang…tu dia…!!! Ramai nya manusia di situ..huhuhu,,,,, Nampak semuanya bersemangat sekali….!! Waaahhh..hebatlah…!! Apa nak dikatakan… HERBALIFE memang terbukti tersangatlah bagusnya… bukti??? Kalau tak macam mana boleh ramai giler orang yang aku Nampak kat depan mata aku ni..semuanya datang dengan testimoni yang pelbagai…! So.. tanpa berlengah kami bertiga..ops..berempat termasuk our baby terus ke bahagian pendaftaran.. he he he~~ berbaris la kami di antara beribu manusia yang berkumpul untuk turut serta dalam event herbalife..wohaha~ baru tengok view macam ni pun aku dah rasa hebat sangat..belum lagi aku masuk dalam hall kan?? Korang bayangkanlah hebat tak hebatnya herbalife yang dah mengubah hidup ramai orang diluar sana.. orang yang sangat2 memerlukan.. ok..!! jom .. !!!!aku bawak korang tinjau situasi dalam hall pulak!! masyaAllah…!! Serius aku cakap..memang ramai sangat2 orang kat sini… yeahhhh!! That’s my zero to hero yang aku tunggu2… dengan pengacara yang sangat best.. dah macam dalam anugerah bintang popular lak aku tengok diorang ni mengacara… sungguh tak sangka mereka ni orang yang dah ada income berpuluh-puluh ribu… memanglah orang2 dalam herbalife ni very humble.. aku kagum sangat.. ada sorang speaker ni dari Indonesia.. di terbangkan khas ke sini untk membakar semangat orang-orang di dalam dewan ni.. memang terbakar lah jawab nya.. Ibu Dame… itulah orang yg aku maksudkan… bila dengar je talk dari ibu dame memang aku rasa betul2 termotivasi…seorang yang sangat2 gigih berusaha.. umur dah 50-an.. tapi semangat dan tenaga macam orang berumur 20-an.. malunya aku bila mengenangkan diri ini..huhuhu… ibu dame punya kata-kata sangat2 buat aku terpukul… papp!! Rasa cam kena tampar!! Adehhh!! Ayuhhh!! Bangun!!!bangkit!! bertobatlah…!! Makanya saya bertobat!! Hahaha~~ adehh…ibu dame..ibu dame… bahasanya indah sekali..bisa bisa aja aku penasaran dibuatnya.. keh3~ tapi tu la kan..nak cakap betapa bestnya aku rasa..aku dapat banyak sangat pelajaran yang sangat berguna.. semangat pula rasa makin membara.. yesss!! Aku memang dah nekad.. aku akan bagi masa 3tahun untuk diri aku bangun dan berjaya..!! macam orang lain.. boleh kana bang?? Kita cuba usaha bersungguh sungguh..tiga tahun ni kita kena banyak2 bersabar.. sebab kita tahu aka nada macam2 halangan untuk kita.. Allah pasti akan uji kesungguhan kita..maka… jangan sesekali kita give up k sayang.. like Hj Allen said..”do,do,and do!!bekerja,bekerja dan bekerja!!” Jangan pernah berhenti berharap! Macam meraka semua yang dah berjaya cakap,”buat je…” so..aku memang lah akan buat!! OK..malamnya ade diner~~ tema: black n diamond..tu diA.. bersinar-sinar bagaikan bintang lah katakana.. hehehe..kami sedondon mengenakan baju hitam yg ditaja khas oleh “butik sarah”hahaha.. hebatlah!! Siap ade penaja tu..hehe.. nilah gambar diner kitorang..ngee~~ annur in black~ ^_^
nilah gambar diner kitorang..ngee~~ annur in black~ ^_^
gambar ini diamabil ketika malam diner..bersama up upline..maryam izzati..millionaire team member..income dah rm80ribu++ huk! AHAD: Lagi..belajar dan belajar.. learn and learn,more and more~ bnyk sgt perkongsian utk slot hari ahad..antaranya cara untuk cari pelanggan.. melalui facebook,blog,road show atau shake party.. papepun..semuanya memang cara yang terbaikk!! Aku rasa aku dah dapat banyak sangat ilmu yang berguna!! Tak gitu bang?? Hehe.. best sangat sangat.. walaupun hujung minggu waktu untuk bersantai santai,tapi aku happy sangat..dah la dapat belajar macam2,dapat pulak sentiasa disisi suami dan anak tersayang.. tak ke beruntung tu? That’s why I LOVE HERBALIFE SOOO MUCH!! Tak kesah lah apa orang nak kata,tapi aku memang dah jatuh cinta dengan herbalife.. harapnya lepas ni aku dapat tolong lebih ramai orang untuk jadi sehat… !! insyaAllah.. ^_^

No comments:

Post a Comment