ShArInG.tO.yOu

ahlan wasahlan....

Monday, December 17, 2012

BERSAMA SUAMI DAN ANAK DI HUJUNG MINGGU

aLHAMDULILLAH.. akhirnye..hehhe..setelah penat menunggu..suamiku pulang jgk..so..hujung minggu ni masa untuk bersama suami tercinta..hehe.. pagi tu aku ambik suami aku kat rnr batu5..naik mtotr..balik tu terus pegi kenduri sedare aku dulu.. petang tu pulak kami terus ke lumut..niat dihati nak join my friends edar flyers sekitar lumut.. tapi kami sampai lambat.. petang tu sempatla jumpa dengan cousin my husband,bagi beg IBP kat dy sebab dia dah register jadi distributor herbalife untuk makan produk herbalife murah..hehehe.. Sape yang nak makan murah herbalife?? boleh register dengan aku ok?? (hehehehe...tumpang iklan jap ye admin... wohaha) So..berbalik pada cerita tadi..after jumpe cousin my husband..kitorang terus ke pekan lumut..niat diahati nak bersiar-siar menikmati pemandangan di tepi laut..jeti lumut.. almaklumlah..dah lama tak dating dengan encik suami..hehe.. dulu time kami tak ada baby lagi selalu dating dekat sini..hehe.. lumut memang tempat yang sangat cantik.. kali ni kami dating bawa baby pulak..hehe.. rasa macam tak percaya je..aku dah pun ada anak.. Alhamdulillah..memang sangat bahagia.. seronok rasanya dapat bersiar-siar dengan suami dan anak..anak aku pun suka sangatlah dia dapat berjalan..memang kegemaran dia lah kan..hehe.. biarlah si annur ni lihat keindahan ciptaan Allah.. Bukti kebesaran dan kekuasaan Allah yang aku hadapkan didepan mata dia sejak dari kecil..moga anakku membesar dalam keadaan yang sentiasa mengagumi kebesaran Allah.. amen insyaAllah.. sambil-sambil berjalan tu..sempat lagi aku edarkan flyers kepada orang-ramai yang berada disekitar situ.. mana tahu mungkin ada yang memerlukan pertolongan aku untuk jadi lebih sihat kan?? hehhee.. apapun rezeki daripada Allah..cuma kena ikhlaskan hati untuk bantu orang jadi lebih sihat..itu yang aku ingatkan pada diri sendairi.. Bahagianya.. aku memang happy sangat..sejak aku mula join herbalife ni..aku rasa best sangat.. aku boleh bekerja bila-bila masa dan dimana sahaja.. dulu..aku tak pernak langsung terfikir nak buat kerja macam ni.. aku mula-mula pun start consume herbalife sebab suami aku minum untuk nak turunkan berat..dan dia yang suruh aku minum skali..sebab dia selalu cakap aku dah gemuk..huhuhu..tapi disebabkan masa tu aku mengandung..so,aku just minum untuk improve kesihatan je lah.. alhamdulillah sangat-sangat membantu.. dan strart daripada itu aku terus buat keputusan nak serius buat herbalife dan bantu lebih ramai orang untuk sihat.. dan misi kami bermula dengan keluarga terdekat dahulu.. kemudian barulah kepada rakan-rakan.. aku just share testimoni aku,dan suami aku..serta beberapa testimoni dari sahabat-sahabat dalam herbalife.. Alhamdulillah..semua yang cuba semua dapat result.. dan setiap kali orang dapat result aku rasa sangat happy.. =) itulah istimewanya HERBALIFE.. anda yang di luar sana yang ada masalah berat badan,dan masalah-masalah penyakit atau apa,aku sangat sarankan untuk anda cuba produk herbalife.. mana tahu dapat memabantu masalah tu kan.. cubalah..itu ikhtiar kita..yang beri kesembuhan yang beri kesihatan itu tetaplah Allah jua.. Sambung balik cerita dating aku dan encik suami bersama anak..hehe.. So..kami berjalanlah sepuasnya di persisiran pantai itu.. sempat jugak bertemu dengan sahabat seperjuangan dalam herbalife ni..miera dan shila..hehe.. borak kejap dengan dioarang kat tepi jalan..hehe.. lepas tu diorang pun mintak diri untuk pulang..so,kami teruskan perjalanan..hehe.. dah penat kaki berjalan kami pun pulang.. aku rasa annur mesti puas dapat berjalan..hehe..(hakikatnye annur tak jalan pun..kena dukung je ngan suami..hohoho.. )memang sejak abinya belum balik aku dah cakap nak bawak annur berjalan bila abi pulang nanti.. dan sekarang sudah terlunas janjiku pada sikecil annur ni..hehe.. mudah mudahan annur dapat rasa bahagia sepetang bersama abi dan ummi nya.. ^_^ keesokan harinya kami pergi ke rumah sepupuku di langkap.. ada majlis bertunang.. wah..berjalan lagilah anak aku ni..hehe.. memang aktiviti sangat padat sepanjang sumaiku di kampung.. sementara di rmah sepupuku itu sempat juga aku lari sekejap ke rumah sahabatku yang melansungkan perkahwinan pada hari yang sama.. dekat je.. alhamdulillah..seorang lagi sahabat baikku telah pun selamat menyempurnakan separuh dari agamanya insyaAllah.. moga beroleh kebahagiaan dalam rumah tangga.. amen insyaAllah.. jadi isteri yang baik dan taat pada suami ye sayang.. petang tu lepas pulang dari rumah sepupu aku,sempt singgah di pasaraya bawak mak dan abah aku..diorang ni jenis yang jarang sangat berjalan..so sekali sekala dapar bawak tu seronok jugak.. Aku harap satu hari nanti aku dapat bantu mak dan abah aku dari segi kewangan.. mesti seronok kan dapat lihat orang yang kita sayang gembira.. almaklumlah..aku dari background family yang agak susah.. tapi aku tidaklah bermaksud kekayaan itu yang dapat memberi kebahagiaan..tidak juga..aku bersyukur..walaupun kami bukan dari keluarga yang kaya tapi kami tetap bahagia.. sehingga sekarang.. cuma sebagai anak aku nak juga bagi mak dan abah aku rasa hasil dari titik peluh ku sendiri.. insyaAllah.. aku akan berusaha bersungguh-sungguh.. Mohon doa dari kalian ye.. =) hari isnin suami ku pulang semula ke melaka... rasa sedih pulak nak berpisah lagi..macam ni lah aku setiap kali suamiku hendak pulang semula ke melaka.. rasa hati berat hendak melepaskan..namun..apakan daya..suamiku harus pulang untuk menghabiskan kuliahnya disana... cuma doa yang dapat kutitipkan bersama pemergiaannya.. aku berjanji padanya yang aku akn menjaga dan mendidik annur sebaik mungkin sepanjang ketiadaannya disini... walaupun seketika pertemuaan ini..namun aku merasa sangat-sangat bahagia.. syukur kerana Allah bagi kesempatan untuk kami bertemu walau hanya untuk seketika.. InsyaAllah aku akan setia menunggu untuk pertemuaan seterusnya.. abang jaga diri baik-baik kat sana... kuatkan semngat..Ayg serahkan abg pada Allah kerana hanya DIA yang dapat menjaga abg sebaiknya.. Moga Allah sentiasa menjaga abang..rahmati abang... lindungi abang.. amen.. dan insyaAllah kita pasti berjumpa lagi.. =) biar jarak memisahkan kita namun abang akn tetap dekat dihati ayang.. ayang sayang abang kerana Allah...ayang sayang anak kita kerana Allah.. ayang sayang keluarga kita kerana Allah.. moga hubungan kasih sayang cinta dan rindu kita ini berpanjangan hingga ke jannah Allah..insyaAllah amenn.. (sebaknya rasa hati.. bukan mudah hidup berjauhan dengan suami..tapi inilah yang dinamakan pengorbanan..)

No comments:

Post a Comment